miercuri, 10 septembrie 2014

10 septembrie

Cu ochii vii ca o pradă zbătându-se
Te-admiram în pustiurile stelelor
Iar luminile îţi crăpau dulceaţa, morbid
De pe-un chip logodit cu amurgul.

Semănai cu o pată de angelic
Supusă unui chin în pledoarie
Aşternut în momentul părăsirii
Demult prea-dragei poveşti de-amor.

Lâncezit, s-a uscat timpul printre lacrimi
Şi m-ai zărit pe mine,
Suflet în chipuri galbene şi verzi
Spice de grâu în iunie şi ochii,
Precum oglinda muşchiului aprins,
Săltau în splendoarea lor sufocantă şi modestă,
Putrezind amar prin frescele de neîntinat.

Nu credeai c-ai să vezi un glob mai trist
Ca sâmburele meu de fruct cu ondulate gene,
Ochiul abătut de după poartă...
Care cobora de-a lungul lemnului de casă bătrânească
Când tu de pe alei i te răsăreai în cale, arzând.

Te-am primit cu sarutare boemă
Scăpată de sub controlul surdelor cete fierbinţi,
Din Raiul vrednic de cântece agonizante,
Aşteptând să se închine nouă
O pictură gravă devenind icoană,
....Uite-atât de pierduţi ne simţeam...

Şi-ntr-o zi te-am întrebat
De  ce-ai rămas lunatic
În zambetele cerurilor de iarnă…
Şi mi-ai spus, lacrimogen, cum ai mai cerne
Metafore, în miezul întunecimii sortite lor
Cu mine şi infinitul, laolaltă...

 Dar şoapta maledicţiei crescute
Parcă într-un ghiveci mustind a miazănoapte,
Protejat de-un voal răufăcător
Nu a întârziat să ne-ncovoieze universul!
Iar fuga la un dialog cu luna
Te-a şi şters, nestrămutat, din ale mele braţe...

Priveam cerul cu gânduri de dor
Spălând simţămintele ce mă frapară
Până în Raiul ce-a fost al nostru de demult
Dând răgaz cucilor fără de cuib să cânte....
Suspinam printre buchete veştede şi jale
Mângâind afecţiuni imortalizate-n pensulaţii strigătoare.

Şi încă mai mor cu încetineală...
Prin fiecare turlă cu clopot zgândărit,
Să nu mai am răgaz a sta de veghe în fereastră
Cu globul cel abătut, de viciu murdărit.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu