vineri, 27 septembrie 2013

Mic şi banal

Savurător de plăcut este să ai o vineri după ora paisprezece, în mâini, în minţi odihnite, fără dureri de tâmple chiar de ai spasmat şi îngheţat la ora de română, pentru perioadele literaturii de spus fără întrerupere, iar cu o consecinţă negativă, să ai doi direct între pereţii albaştri ai catalogului. Am fost prima pusă la încercare, deşi ultima din acel lăcaş, şi m-am încurcat când să zic de Ureche. Grigore. Era prima şi cea mai puerilă perioadă de reţinut. Dar eu tremuram şi inima se zbătea în încordare mai ceva ca oricând, lăsând pauze mari pentru gândire, dar tot ce a fost, a fost să pronunţ retorismul ,,ce drac?'' şi ,,la naiba''. A doua perioadă am spus-o corect, iar în sfârşit, am promis profei de română o jertfire a urechii.
Mi-a plăcut tare mult astăzi să mă plimb prin oraş, după cursuri, să-mi fie frig la mânecă scurtă de mătase în septembrie, cu muzica pe la timpane. Nu am avut dureri de cap, cum spuneam, şi deja intrasem în pre-sfârşitul săptămânii. Senzaţiile m-au făcut să zâmbesc şi îmi descărcam subconştientul cu fiece mahmureală ca şi stil, scrisă până în momentul decisiv, ăla dintre a intra în casă ori a intra în alt parc. Mi-ar fi plăcut să-l am pe Roman după umărul stâng, mereu îmi închipuiam, cât mergeam pe o alee, că-mi stă precum dracul pe umeraşul cu antebraţ mai slab. Muzica se potrivea cu fiecare închipuire şi puteam spune că tot în acea drumeţie monotonă încercam să ghicesc ochii trecătorilor. Să îi pătrund adânc şi scormonesc cu genele, dar fără să clipesc prea adesea. Simţeam că transmit jubilarea mea deasupra cerului tare, şi cenuşiu... A fost o atmosferă ca din gura unui lup din munţi, proaspătă şi gri. Era linişte în oraş, vrând să zic, mai puţine figuri comune şi oameni mai frumoşi, vestimentare mai diverse. Ultimele semne din soare flirtau cu un geam de balcon, de la un etaj îndepărtat, de bloc. Mă irita la culme reflecţia. De foarte multe ori m-am uitat la cer astăzi, mi-am întins gâtul şi mimat că respir din ce în ce mai bun aer, (căci prăjiturile bune mereu sunt în dulapul la care nu ajungi...) şi am mers cu ochii închişi, pentru echilibru, eram curioasă dacă muzica mă ghidează, amintindu-mi bineînţeles de Roman, din nou. Şi din zisele lui, el se simţea ghidat. Mi-am dat seama că nu mai e mult până la apus şi l-am admirat când traversam. Asfaltul era mat, cu maşini grăbite, iar soarele apunând le apăsa, la îngustarea liniilor străzii, spre îndepărtare.
Mă îmbrăţişează o toamnă cu soare, brusc, deşi nu duc lipsa uneia ca ea. În viaţa lui, tare mort şi trecător se mişca fum al unei ţigări. Era lăsată proaspăt de izbelişte într-o fântână uitată de vară şi înfloriri, cu o apă din groapă amestecată de calvar în cafea. Aşa suna plimbarea ei, a ţigării plutitoare pe deasupra. Captasem secvenţa pentru care a meritat abandonul: sărutul dintre două fete cărând rucsacuri. M-a înspăimântat dublul artei frumoase transformate în urât. Iar apoi, magicul zilei - m-a întors pe o parte - care mă trimitea la gândul că seara voi trece pe lângă barul cu măsuţe lemnoase de afară, şi tot pe lângă tinereţe îmbrăcată în negru predominant, mă fericea pentru foarte puţin. Simţeam cum pe rând mi se umflă picioarele şi doream să mă car în patul meu. Iar ajung acasă şi nu mai am resurse, dulce cât de cât, doar să fie prezent, însă încerc să sugrum, să strâng urletele zburând după dulciuri şi să ascult în toată camera nişte muzică acustică. O să închid din nou ochii pentru ritualul vorbind singură, ca să nu inhib sufletul şi mintea. Dar nu am să adorm, promit, Roman

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu